ŠIMTAS AUTOMOBILIO PROFESIJŲ
Pagrindinė automobilio nuoma su vairuotoju profesija — pervežti keleivius ar krovinius. Tačiau ji ne vienintele. Per šimtą gyvavimo metų jis daugybę naujų profesijų, kurios geriausiai liudija, kokius skirtingus žmoRaus poreikius automobilis gali patenkinti talkindamas tokiuose „negiminiškuose” darbtiose kaip statybos ir sniego valymas… Šiandien ant automobilio pečitį gula didžiulė krovinių gabenimo našta, juo sk nbama gesinti gaisro ir pas Prireikus galima paversti parduotuve, šaklytuvu, viebučiu ar p►sėdžių sale. Automobilis „tarnauja” ir kariuomeni%je. Nepailstarlti „barb(–;,, devyndarbė” — nei pridė01, nei atimsi, tačiau be jos žmogus visose savo veiklos srityse bematant pasijustų kaip be rankų, o kai kurlose — ir visai bejėgis. Ne veltui mūsų šalyje gal tarnavę automobiliai užkeliami ant pakylos ir paRerbiami kaip žmogaus darbo pergalių bendražy-u1al-
- Kuri iš automobilio profesijų yra seniausia?
- …ir naujausia, bet sunkiausia?
- Kaip pakeitė automobill tarnyba kariuomenė-
- Kokių automobilių bijo „raudonasis gaidys”?
- autmobilis ir kiemsargis. Draugai ar konkuientai?
Suprantama, šitaip apibūdinti negalime automobilių lenktynių, kurios organizuojamos firmų reklamos sumetimais ir kurios siekdamos vien sensacijų bei reklaminio šurmulio galų gale virsta rizikingais pasaulio greičio rekordų šturmais. Tokiose, kokios yra, pavyzdžiui, Gran pri (Grand Prix) pirmosios formulės lenktynės, neretai bepras-miškai žūsta ir sportininkai, ir net žiūrovai, o autofirmos iš to kraunasi kapitalą…
Automobilių lenktynių dabar rengiama labai labai daug. Populiariausios — rali ir specialūs važiavimai absoliučiam greičiui pasiekti. Pastarie-siems sukurti supergreiti automobiliai su reaktyvi¬Mais varikliais. 1979 metais jais viršytas garso greitis…
Autoturizmas ir nuoma
Autoturizmas, kelionės po gimtąją šali, pažintis Kti broliškų respublikų ir užsienio automobilizaci jos problemomis padeda tobulinti eismą ir pas mus. Pavažinėjęs po Pabaltijo respublikas
tiklni, kad iš tiesų Estija pirmauja TSRS pagal automobilių skaičių 1000 gyventojų, o Rygoje įrengtos tobuliausios eismo reguliavimo sistemos. VDR miestuose pamatai, kad ir automobilis, ir dviratis yra
Qleteisiai eismo dalyviai, o pervažiavęs Suomiją suprenti, kodėl garsėja pasaulyje suomių autolenktynlninkai.
Kelionės automobiliais kasmet vis labiau populittrėja, ir nuo to, kaip informuotas keliautojas, priklauso ne tik jo poilsis, bet ir važiavimo saugumas.
- Kodėl Lietuvoje dar daug žmonių žūva autoaVarijose?
- Kam reikalingos telekameros Rygos gatvėse?
- Kaip važiuoti olimpiniame Taline?
- Ko galime pasimokyti iš VDR eismo organizaterių?
Kodėl automobiliai Suomijoje dieną važinėja su šviesomis?